Snart går resan mot Kallstá Open

Imorgon 1630 drar vi till Karlstad för en liten skön plast turnering.
Jag själv har alltid valt Sverige Spelen detta datum då jag har funnit den turnering väldigt rolig.
Men nu blir det Kallstá med IBK Handen.
Denna gång som Sportchef.
Då får man inte mkt att säga till om vad det gäller spelet =)
Många intressanta lag med i Kallstá som man vill kika på.
Våran grupp är iaf IBK Alba, Tunet IBK och våran granne Odelberg.
Fler intressanta lag från Allsvenskan norr är FBC Uppsala, Älvsjö AIK, Hagunda och KAIS Mora om dom inte hade tagit platsen till SSL.

Jag tippar FBC Uppsala mot Älvsjö AIK i final.
Jag kommer att blogga en hel del matcher i Kallastá Open direkt.
Våran första match är imorgon fredag 22:15 i Gjutaren !
Oj vad vi längtar.


Jag vet att jag är en dag försen, men skönt iaf att Hässelby tog den Allsvenska platsen.
En mindre långresa.
Bra för laget och bra för klubben då vi pratar ekonomi.
Jag önskar Kais Mora lycka till i SSL.

Älvsjö åkte på stordäng av Gnaget med 3-11, jag kanske ska ändra mitt tips i Kallstá =)
Fast om Älvsjö har många av juniorerna från HJ så kan jag förstå det.
Dom såg lite skraja ut när dom mötte vårat HJ lag.
Men det tar sig nog sa mordbrännaren.
Älvsjö har ju en förmåga att starta lite segt för att sedan komma igång dubbelt så mkt.

Fischer
är ju en kung i Gnaget.
Sjunde säsongen och ett nytt guld kommer han att få.
Truppen är bredare denna säsong, men hur skall alla få spela ?

Peace out...


Hur går det Z:a ?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0