Nedräkning , Kallstá Open

Igår var det träning igen.
20+3 hade dykt upp.
Bra tempo och x-tra kul att Oskar Fagerlund jagade på killarna.
Laget blir tajtare och tajtare för varje dag som går.
Laddningen är på 100% inför matchen mot TT på Söndag.

Nedräkning mot Kallsta går fort och nu är det bara 1,5 vecka kvar till vi åker.
18+2 och 5 ledare skall ta sig till Karlstad för lite najsig Innebandy.
Jag har mitt mål klart, att vinna turneringen !
Det är dags att visa resultat och att alla vill vara med på detta tåg.
Känns som att vi är väldigt ensamma nu.

Ensamma, det får man räkna med när man hörs och syns mest i hela IB sverige just nu.
Vi krigar på mot förbundet och Göran Berg som verkar vilja sätta käppar i hjulen för oss.
Av motgångar blir man stark har jag hört.

Hört, det har man gjort mkt dom senaste dagarna och jag skall säga att jag själv är inte insatt i Patrik Andersson affären.
Det jag vet är att hans kontrakt har hela tiden funnits och att Warberg var inte ens intresserade av att se det eller lösa honom från hans skulder i Handen.
Så blir det när man låter en tränare sköta förhandlingarna i Warberg !
Jag hoppas verkligen att detta löser sig.
WIC är världens bästa och finskötta klubb i alla kategorier så jag är inte orolig alls.
Men man måste sluta att köra över småklubbarna, för det är inte första gången detta händer.
Finns ju ett par exempel som har dykt upp via mail nu.
Har lovat att dessa skall få vara anonyma.

Nu ska jag försöka få upp ett tips på ett par matcher i helgen.
 Älvsjö - TT
Handen - TT
Gottsunda - Hagunda
AIK - Gävle..

Då ska vi testa nya tippfunktione.
Hoppas att den fungerar, man blir lack

Kommentarer
Postat av: Mikael

Göran Berg har inte gjort något fel. Felet ligger hos er, då ni uppenbarligen tror att specialregler gäller för er. Bara för att ni heter Handen-Hammarby?!



2011-08-24 @ 17:29:25
Postat av: danne Doppsko

Vilka specialregler Mikael ?

För jag har inte en aning om vad du pratar om.

Men berätta du som vet.

2011-08-25 @ 14:54:33
URL: http://doppsko.blogg.se/
Postat av: Robin

Varför skulle Warberg lösa en spelares personliga skulder till hans förra klubb?

Och varför säger inte Handen något om ett kontrakt förrän nu?

2011-09-01 @ 23:09:31
Postat av: danne Doppsko

NU!!!

Vi sa att Patrik hade ett gälland kontrakt redan i Mars/April...

Hans kontrakt från förra säsongen gick ju ut i MAJ och Warberg skrevkontrakt med honom i April !

Vi har hela tiden sagt att han står under kontrakt men det har inte Warberg brytt sig om, även när dom skickade sin övergång så sa vi det så valde dom att skicka in den direkt till Förbundet

2011-09-02 @ 15:24:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0