Enkel vinst mot Gävle GIK

Vi började matchen med en tyst minut för Emil Linell och Kalle våran speaker höll ett grymt tal.
Ögonen var tårfylda på flera håll i Torvalla.
Det är så gymt att sånna här saker händer unga personer och när man känner personen i fråga känns det ännu mera tragiskt.
Jag kommer alltid sakna dig Emil !

Matchen mot Gävle GIK var egentligen inte så spännande förutom när domaren tar en 5 minutare på Danne Gonzalez.
Gävle mäktar med 3 kassar under PP.
Gävles PP måste jag säga var påhittigt men framförallt ett grymt bra bolltempo.
Det gäller att hålla sig 5 mot 5.
Johan Andersson hade ingen bra dag i Gävle tröjan trots att han är inblandad i allt som händer i Gävle.
Patrik Andersson gör en grym 1.a del av machen men försvinner lite i andra halvan.
Mkt för att Gävle koncentrerar sig hårt på att förstöra Patas spel.
Tur för oss för då kliver andra spelare fram, i detta fall Lasse Lindelöf och Simon Jirebeck.

Nää, jag tycker inte Gävle var speciellt bra förutom Gävles keeper Simon Rönngren.
Sjukt bra keeper och är Gävles bäste spelare och då förstår ni hur det hade sett ut om han inte hade haft en bra dag.
Jag var sjukt imponerad av hans svettiga räddningar.

3 poäng till Handen och vi kliver om Gävle i tabellen på bättre målskillnad.
Handen är nu bara 3 mål från att ha gjort mest mål i hela Allsvenskan norra.
Och laget som har gjort flest mål är Odelberg.
Då är det inte konstigt att Handen och Odelberg trots sina tabellplaceringar har FYRA spelare med i topp5 i poängligan.
Helt sjukt !!

Odelberg förlorade hemma mot Visby vilket jag tycker är riktigt skönt.
Kul att det är just den gamla Handen spelare Sebbe Gafvelin som gör det avgörande målet för Visby.
Jag pratade lite med Sebbe efter Handenmatchen på telefonen och han var inte nöjd med sin första del av matchen men han blev bättre och bättre ju längre matchen led.
Sebbe kommer bli ett bra tillskott för Visby.
Sebbe har ju snabbheten och ett enormt skott.
Det fick han visa idag när han slaskade in 6-5 till Visby !

Sandåkern försöker ta det sista halmstrået.
Det gör dom genom att besegra Älvsjö hemma, starkt jobbat av Sandåkern.
Jag gillar Sandåkern och deras sätt att ladda upp inför matcherna.
När dom var i Handen för att möta oss hade dom en sjuhelsikes gemenskap.
Dom spelade helt ok och jag tycker att dom är ett bättre lag än t.e.x Gävle.
Men men, Gävle har ju Johan Andersson.
Grattis Sandåkern.

Och vad säger vi om Uppsala mot Granlo ?
6-3 till Uppsala och Uppsala som började svagt har nu tagit in allt och är verkligen med i kriget om plats 1.
Jag har ju tippat Uppsala som slutsegrare och tänker inte ta tillbaka det.
Nu får TT passa sig lite.

Imorgon får TT möta Hagunda och vi får se om TT klarar av att bemästra sitt gamla 2-2-1 spel.
Hagunda är grymt duktiga på  det.
TT har ju bytt spelsystem inför denna säsong.
Nu får Hagunda kontra in lite målchanser, kan TT få stopp på det ?
TT sa ju själva en gång att dom var bäst i Sverige på 2-2-1 tom bättre än AIK.
Detta var iofs innan dom gick upp i SSL.
Men nu lirar dom ju inte 2-2-1 längre, vi får se hur det går.
Jag tippar 6-6 i matchen.

Sedan har vi derbyt mellan Hässelby och Järfälla.
Jag tror på Hässelby.
Lillebror vill spöa storebror och dom vill ha något kul coh skönt att blicka tillbaka på när säsongen är slut.

Imorgon kommer en intervjuv med Jonas Gafvelin, en av alla tränarna i Caperio/Täby.
En skön kille som lovar 3 poäng i Tv matchen på måndag.
CT möter Dalen i TV4 Sport....


Själv då !?!?!?



Kesket du fä !

Kommentarer
Postat av: Jocke

Bra koll på läget.

För det första Gävles PP när Handen hade en U5á slutade med tre mål kanon. Bara du som fått det lite om bakfoten. GGIK gör 2 och Handen 1 mål, så få åtminstone fakta rätt om du ska ha en blogg. Handen och Gävle har nu delat på dem 6-poängen och du lyfter fram Johan, kanske borde se på enskilda spelare i Handen typ Pata. Utan honom hade ni nog 0-poäng.

2011-02-13 @ 07:51:24
URL: http://www.ggik.se
Postat av: danne Doppsko

Sry Jocke, du har rätt.

Men vi har faktiskt Patrik Schantz i topp 5 i poängligan.

Hur som så känns det ändå att utan U5 för Handen så hade Gävle fått det svårt att göra målen.

Jag skev allt väldigt snabbt efter det att jag hade kommit hem.

Borde han väntat ett tag till och läst igenom allt en x-tra gång.

Men även solen har sina fläckar.

Tack för att du tyckte till Jocke...

Lycka till i framtiden.



Doppsko

2011-02-13 @ 14:58:09
URL: http://doppsko.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0