Handen kommer att spöa Visby IBK=)

God fredag där ute i landet.
Veckan har varit allt annat än lugn tyvärr.
Nu kör man det sista inför matchen imorgon och matchprogrammet håller just nu på att skrivas ut.
Under veckan har HJ1 och HJ2 blivit en stor trupp och det känns bra.
Det är ju så många framtonande juniorer som har tagit klivet upp från HJ1 till Herrlaget.
Jag tror att vi har 9 stycken herrjunioer i Herrtruppen just nu.
En av dom senaste Markus Holtz född 93 har verkligen visat att han är redo.
Matchens bäste spelare dom två senaste matcherna.
Jävligt kul.

Imorgon är det dags för Visby IBK hemma.
Visby har ju ett enormt vasst lag på pappret.
Självklart älskar dom att skriva upp sig själva i media och det är ju bra, iaf för oss.
Visby kommer till Torvalla som tokfavoriter och ska enligt alla experter bara vinna.
Dessutom så behöver dom det om dom skall haka på i toppen.
Handen vill annat.
Vi ser fram emot den här matchen och vill gärna ta revanch på Visby.
I bortamatchen skulle vi ha vunnit men då klev monstret Eskilinen fram och visade att Pappa är bäst när det gäller.
Vi är redo för morgondagen trots en hel del frånvaro.

Om 30min så startar CT mot AIK, jag vill ju att Gnaget ska vinna men Sundstedt får gärna göra alla CT´s mål.
Det är bra för min drömelva.
Jag ligger på plats 29 av ca 700 lag och med ett par kassar från Sundstedt så kan man ta ett par placeringar.
Rasmus är iofs den mest populäre spelare i drömelvan.
Kika in på drömelvan om du inte har ngt lag.
Regga dig via min banner upp i högra hörnet.

I omgång 14 spelas ju lite flera matcher och det finns ett par intressanta matcher att kika in på.

Derbyt FBC Uppsala mot Hagunda..
FBC har ju schysst häng på TT i toppen och vill verkligen visa lillebror Hagunda att i Uppsala är det FBC som bestämmer i Allsvenskan.
Båda lagen spelar väldigt defensivt och bjuder inte på något.
FBC brukar oftast vinna över Hagunda.
Jag tror att Hagunda är lite skraja för FBC killarna.
FBC är ju ett centrumlag och Hagunda från Bondvischan =)

Själv då ?

TT hemma mot Älvsjö.
Ska Älvsjö ha någon chans i toppen så måste dom vinna över TT.
Och det skulle vara riktigt kul för serien.
Jag tycker inte att TT är så jävla bra, men på något sätt så reder dom ut matcherna.
Truppen är ett lag och har en jävla gemenskap och det kommer man långt på.
Dom får tacka Jonas Rådjuret Gafvelin för det.
Kryss och sudden är ett het tips.

Odelberg mot Spindlarna, Hässelby mot Gävle och Sandåkern mot Granlo känns som 3 starka 2.or.
Men alla dessa tre måste ju vinna för att inte halka långt ner under strecket.
Jag håller iaf tummarna för borta sergrar i samtliga tre matcher.

Nu blir det hemgång och en skön Sallad !

Peace out

Kommentarer
Postat av: mister micke

Härligt underbart igår!!!

2011-01-23 @ 09:42:00
URL: http://mistermicke1988.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0