Hmmm, CTFC spelare till Täby FC ?!?!?

Hörde att CTFC skulle dra ner ett par sköna spelare till TÄBY FC under VM !

Jag vart nyfiken och letade upp nyheten på > IBM <
Jag är var osäker på att det fungerar så enkelt som dom tror.
Hade ju denna möjlighet förra säsongen med Handen-VH / IBK Handen.
Därför kollade jag upp lite på IB.se

""Vid samarbetsavtalsövergång från förening med lägre divisionstillhörighet (ex. div 1 till Elit) är spelaren spelklar direkt efter att korrekt samarbetsblankett registrerats hos SIBF.""

Där är ju inga konstigheter, men hur ser det ut tvärom ?

""Vid samarbetsövergång från förening med högre divisionstillhörighet (ex. Elit till div 1) ska spelaren stå över en match (för div 1) och är sedan spelklar efter att korrekt samarbetsblankett registrerats hos SIBF.""

Jag kollar in att Täby FC spelade efter Caperio, så nu kan dom uttnyttja sina 6000.- och plocka över ett par spelare mot Orminge.
Det jag trodde att det var så att en spelare som ska gå tillbaka från t.e.x div 2 till Elit eller div 1 att denne skulle stå över en match från det högre spelande lag, detta stämmer inte.
Reglerna har varit luddiga med verkar ha blivit bättre.
Förra säsongen var det så iaf.... jag kan minnas fel.

Tråkigt för Täby FC´s Robin , Pirre osv osv
Kul för alla unga spelarna.
Tråkigt för Orming som verkar vara på G.
Kul för publiken
Tråkigt för Täby när dom torskar mot Tullinge
Kul för serien

Sundbom till Täby FC är som Henke till FCH =)

Glöm inte att lämna in er tips >>>STHLM´s Tipset Omg 3

Kommentarer
Postat av: S.Flöjt

Bilder samt matchanalys kommer imorgon på min sida, Inte tråkigt för någon...

2008-12-06 @ 09:27:49
URL: http://www.metrobloggen.se/larare
Postat av: innebandyklubban.blogg.se

Vad hände mot Sumpan?? 6-1 torsk??

2008-12-06 @ 18:27:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0