Hatmötet en minne blott...

Det är så najs när det blir lite hatmatcher.
Alla är taggade till tusen och verkligen ogillar varandra.
Presic en sådan match var det igår mellan oss (Nynäshamn) och IBK Handen-VH.
Det var tufft, tajt och roligt.
Domarna hängde inte med kan jag säga .
Ibland var dom faktiskt ganska dåliga.
Men jag känner inte att vi hade någon fördel av detta.
VH fick en tidig U5, jag hade själv blivit lack om jag fått den på mitt lag.
Fast den var solklart, en hög klubba i ansiktet på våran Kristoffer Lindborg som fick åka till sjukhuset.
Kan bara säga en sak MATTIAS SVENSSON i VH borta mot Farsta för ett par säsonger sedan då en klubba förstörde hans syn på ena ögat.
Spelaren är själv ansvarig för sin utrustning och i detta fall renderade den i en solklar U5.a.
Jag hoppas inte att Limpan får samma öde som MATTIAS SVENSSON i VH laget.
Matchen var lite jämnare än vad jag tidigare skrev men jag står fast vi att jag aldrig var orolig för att förlora matchen förutom efter dom första 7minuterna.
Vi hade bra koll på matchen och det var inte förens i 3.e när VH.s nummer 10 filmade till sig 2 U2 irad som VH fick det enorma trycket.
Dom tog ut målvakten och spelade 6 mot 4.
Som det händer i nästan alla matcher, att laget som ligger under pressar på lite, inget konstigt med det.
Mitt hjärta höll ju självklart på Rolle och hans grabbar men man har ju något som kallas vinnarinstinkt.
Klart att jag vill bli klar serievinnare så tidigt som möjligt.
Jag kan inte glädjas åt denna vinst över huvudtaget egentligen.
Kul att vi vann så vi får en skön fest den 7/3 efter våran sista hemmafajt mot Sollentuna.
Jag tycker att vi kan bättre och skulle ha avgjort när vi gick från 3-4 till 3-6 då såg VH bleka ut.
Vi gick på 50% denna match och det räckte långt idag vi är så mkt bättre än detta.
Sedan är det kul att spelare från VH laget tror att vi kommer att bli ett strykgäng nästa säsong i div 2.
Någon kallade oss för SB =)
Det får en att småle.
Men det handlar väl om den svenska avundsjukan *S*

Vart tvungen att gå in i IDA för att kolla lite utvisningstatistik efter som VH säger att dom domarna emot sig.
Och självklart har IB förbundet tagit bort den möjligheten från och med idag så det blev att exportera till excel.

Utvisningsligan än så länge (3matcher kvar)

162minBro IK
156minSköndals IK
136minNynäshamn
103minIFK Sollentuna 
94minSalem
91minTumba GOIF
83minBele
72minSundbybergs IK
71minHanden-VH
71minJakobsberg
67minVaxholms IBF

Kan bara säga en sak, domarna tillåter för lite i Herrtrean, det smäller mkt mera i dom högre serierna.
Det går helt enkelt lite för sakta för oss =)
För det kan väl inte vara så att vi spelar fult !

Nu  får VH rikta in sig på kval och som det ser ut nu så är det VH, Sköndal, Nyboda och Hammarbyhöjden.
Jag tror att Bro är glada att slippa kval, dom var ju inblandade i kvalet senast och förlorade väl 2 matcher innan kvalet avbröts.
Tror nog att Jimmy Bruun tillägger om jag har fel.
Det är lite darrigt att behöva kvala men jag tror att VH klara av detta lätt, iaf om dom kan få ihop sitt lag och låter rätt spelare spela !
Hammarbyhöjden brukar av tradition ha ett rätt hyfsat lag.

Nu ser det tungt ut för IBK Handen tyvärr.
Damerna ser ut att åka ur sin serie.
IBK Handen-VH får kvala för att klara sig kvar i Div 3
IBK Handen har en mardrömsmatch borta mot Skoghall som måste vinnas annars blir det kval mot Farsta för att säkra kontraktet i Div 1.
Jag håller alla mina tummar för IBK Handen mot Skoghall till helgen !

Kommentarer
Postat av: Anonym

Floorball First Time Ever In TV 1987 (Swedish)



http://www.youtube.com/watch?v=hIE7O3-oAs0

2009-02-23 @ 17:48:38
Postat av: Jocke

Härligt att du orkat sammanställa utvisningsligan! Funderade på det själv för en tid sedan. Är inte direkt förvånad att Bro toppar...

2009-02-24 @ 17:06:34
URL: http://jockebloggen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0