Hur skapar man ett bra lag ?



Jag tror att nyckeln är sammanhållning och ett jävlar inamma.
Självklart måste man ju vara uppmärksam på vad som händer i laget på fritiden och prata och lyssna mycket på spelarna i Laget.
Jag och Clabbe kompletterar varandra riktigt bra och vi har samma syn på  innebandy vi vill spela.
Viktigt enligt mig att om man är flera än en tränare så måste dom tycka lika i (försvaret och offensiven)
Det gäller att få ihop truppen bra och att alla alltid tränar.
Man måste ha ett bra upplägg och ett spelsystem som alla fattar !
Sedan måste man ju självklart ha minst 1 spelare i varje lina som inte är rädd för att bryta mönstret som vi tränare lägger upp.
Nu mera än någonsin när vi ska upp i Div 2 ÖS så ska vi framförallt våga ställa frågan till våra motståndare.
Vill man vinna så ska hela laget tro på detta, man kan inte gå in i en match och vara nöjd med ett oavgjort resultat innan matchen startar.
Vi ska bli ännu bättre på att vilja möta bra lag.
Förra säsongen så vann vi mot många bra lag och det ska vi fortsätta med nästkommande säsong.

Jag längtar sjukt mkt efter nästa säsong och kommer att ha skyhöga krav på spelarna i truppen.



""En för alla , alla för en ""

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0